وقتی دارم توی شلوغی های شهر قدم میزنم وسط این ازدحام احساس غریبی بهم دست میده،

 شور و شوق عجیبی که توی وجود همه هست، مرکز شهر و بازار و مراکز خرید، اجناس لوکس،

 رفتارهای فانتزی و احساسی درونی که میگه برو…

 

وقتی به جایگاه عرضه سوخت وارد میشم بوی گازوییل حالمو عوض میکنه، دلم میخاد بینیمو بزارم 

اگزوز یه ماک آر600 و نفس بکشم، این زمان ها دیگه خیلی دلم برای جاده تنگ شده…

رفتاری سنگین دارم و برخوردهایی سنگین تر و معمولا منو شخصی باوقار می شناسند اما نمیدونم 

چرا همینکه صدای معکوس دادن یه ولوو اف12 به گوشم میرسه از خود بیخود میشم، دست خودم نیست….

 

کمد های اتاقم پر شده از مجلات و کاتالوگ و پوستر و تقویم کامیون، پیستون اصل اکسور رو هم دارم!

 دلم میخاد برم تنگه زاغ بشینم و فقط و فقط نظاره گر کشنده های محبوب خودم باشم، سوسک کردن 

دانگ فنگ توسط ماک آر600، وقتی پراید با یه اف اچ12 جفت کورس میزاره و آخرش خودش رسوا میشه،

 زوزه ی دوست داشتنی و دیوونه کننده ایوکو 440 تو سینه کش، چایی خوردن شوفر مایلر وقتی که یه هوو

 کمپرسی خالی بار از کنارش رد میشه، هی میگم الان تو دلش چی داشت میگفت: میگه برو عامو که 

جوونی و خام برو یا میگه حیف که بار دارم یا شایدم میگه بزار چاییمو بخورم …

 

جاده که میرم خوردن و خوابیدن فراموشم میشه، زمان هم معنیشو همراه مکان از دست میده.

 

چقدر از آچار خوشم میاد، آلمانی و محکم، از جمع کردن انواع سر دنده کشنده ها…

 

نمیدونم چرا مردم از ورزش، فیلم، هواپیما یا موتور خوششون میاد؟ واقعا دلیلشو پیدا نکردم، نمیدونم 

چرا وقتی از کامیون تو جمع حرف میزنم کسی ذوق نمیکنه؟ این مردم یه چیزیشون هست.

 

همانطور که نفهمیدم پدرم بعد از 33 رانندگی با اینکه همیشه میگه شغل بدیه ولی چرا هنوز عاشق کامیونه؟

 

دیروز اکسور داداشمو برداشتم یه دوری باهاش بزنم، اکسور تیپ یک ساخت 2005، گاز وسط وقت

 معکوس دادن دیوونم میکرد، اکسور هیچی نداشته باشه یه صدا داره فول موزیک، رو کم کنی! آشکشم.

 انگار اولین بار توی عمرم بود که رانندگی میکردم تو سن 12 سالگی!.

 

یه زمانی هر چه پول توجیبی داشتیم جمع میکردیم میرفتیم سمت گاراژهای کامیون، از راننده ها 

مدل کامیون و قیمتاشو می پرسیدیم و دلمون به همین خوش بود، دلخوش به رویای کامیون دار شدن، 

چه رویای دور و درازی شد….

 

دوستدارم هر وقت مردم تو سینه کش تنگ زاغ خاکم کنن، دوسدارم زیر خاک هم صدای گاز مایلر رو بشنوم،

 صدای سوپاپ کلاچ ولوو ان12، دوسدارم این کشنده های جادویی تا ابد توی جاده های ایران سالاری کنند….

 

این روزها همه از اومدن کشنده های جدید حرف میزنن، من چه کنم که گرفتار و خراب عشق شمام،

 مایلر، ماک ایران کاوه، ولوو ان12 اسکانیا خط طلایی اینترناش 9670 و ….

#جادوی_روزگار

منبع: یادم نیست